Stavbu rýpadla KK 1300 zastřešovala jako generální dodavatel společnost PRODECO a.s. Projektová dokumentace ke stroji byla dodána společností NOEN a.s.
Stavba probíhala na montážním místě „Jana“ v bezprostřední blízkosti těžebního prostoru lokality Bílina Severočeských dolů a.s. v období let 2009 – 2011.
Kolesové rýpadlo KK1300 s nevýsuvným kolesovým výložníkem je určeno pro povrchovou těžbu nadložních zemin, těžko rozpojitelných, pevných až tvrdých jílovců, ojediněle s proplástky sideritických pelokarbonátů do mocnosti 30 cm, s objemovou hmotností 2,15 t/m3, koeficientem nakypření 1,4, do báňských podmínek 5. skrývkového řezu na Dolech Bílina.
Při průměrné hodnotě středního měrného rozpojovacího odporu dobývaného materiálu 192 kN/m bude docilovat teoretické výkonnosti 5500 m3 s. z. /hod.
Rýpadlo může pracovat v porubní frontě se sklonem pláně 5,6 % v podélném směru současně s příčným sklonem do 3,5%. Otočný svršek může mít tedy výsledný sklon 6,6 %.
Při transportu do svahu je možno využít sklonu 5,8 % s podmínkou, že ve směru tohoto sklonu je podélná osa nakládacího výložníku s podpěrným vozem. Se svahu lze použít sklonu 10 % (při stejných podmínkách).
Rýpadlo je nasazeno do provozu v technologickém celku se zakladačem a dálkovou pásovou dopravou šíře1800 mm /2000mm o rychlosti dopravního pásu 5,2 m.s-l.
Rýpadlo překonává neúčinný prostor poháněcích stanic /včetně technologie víceřezové těžby/.
Rypadlo nakládá do dvourotorového drtiče skrývky DSOH TC 2 na housenicovém podvozku.
Teoretická výkonnost v nakypřené hornině m3.s.z.h-l |
5 500 m3/hod |
Měrná rozpojovací síla |
219 192 kN/m |
Počet korečků |
15 |
Přetížitelnost rýpacího ústrojí |
2,4 |
Výkon pohonu kolesa |
2x 1150 KW |
Průměr kolesa |
13 m |
Jmenovité otáčky kolesa |
ot/min 4,6 5,82 |
Rozsah regulace otáček kolesa |
50 - 120% |
Objem korečku |
1300l |
Výška řezu (bez převisu) |
30m |
Sklon bočního svahu |
55° |
Hloubkový dosah od pojezdové pláně |
4m |
Max. šířka bloku výšky 30m |
69m |
Pracovní sklon pojezdové roviny |
- podélný 5,6% |
|
- příčný 3,5% |
Transportní sklon pojezdové roviny |
- nahoru 5,8% |
|
- dolů 10% |
|
- příčný 3,5% |
Převýšení pojezdových rovin hlavního a podpěrného podvozku |
± 15m |
Rychlost pojezdu |
2,5 - 10m/min |
Vodorovný dosah kolesa a teleskopického spojovacího mostu |
191m |
Rozdíl mezi vysunutým a zasunutým spojovacím mostem |
37m |
Dosah nakládacího pásu od středu pod.vozu |
-min. 16,25 m - max. 21,25m |
Šířka dopravních pásů |
2m |
Rychlost dopravních pásů |
4,1m.s-l |
Nejmenší teoretický poloměr zatáčení rýpadla |
70m |
Nejmenší teoretický poloměr zatáčení pod. vozu |
50m |
Natočení otočného svršku vůči spodní stavbě |
± 210° |
Natočení spojovacího mostu vůči spodní stavbě |
± 105° |
Střední tlak - stroje na podložku |
0,125 MPa |
Střední tlak - podvozku spojovacího mostu |
0,125MPa |
Max. šířka sníženého bloku 15m |
80m |
Celkový instalovaný výkon (bez drtiče DSOH) |
9628kW |
Výpočtové zatížení |
4760 kW |
Celková hmotnost |
4 997 t |